ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
2018.
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült. TÁNCZOS ENIKŐ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ üzemelteti a www.lamindra.hu weboldalt.
Kérjük látogatóinkat, hogy a www.lamindra.hu weboldal használatát megelőzően olvassák el használati feltételeinket.
AMENNYIBEN A HASZNÁLATI FELTÉTELEINKKEL A LÁTOGATÓINK NEM ÉRTENEK EGYET, KÉRJÜK, NE HASZNÁLJÁK A WEBOLDALT!
A www.lamindra.hu weboldal használatával ön automatikusan elismeri az alábbi szerződési feltételeket.
TÁNCZOS ENIKŐ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ által forgalmazott termék(ek) megrendelésével a vásárló jelen Általános Szerződés Feltételeket tudomásul veszi és magára nézve kötelezőnek fogadja el.
1.§ CÉGADATOK
A Kereskedő neve: TÁNCZOS ENIKŐ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ
A Kereskedő képviselője: TÁNCZOS ENIKŐ
A Kereskedő székhelye: 2100 Gödöllő, Őz utca 11/2.
A Kereskedő levelezési címe: 2100 Gödöllő, Őz utca 11/2.
A Kereskedő nyilvántartási száma: 44555446
A Kereskedő adószáma: 67263156-1-33
A Kereskedő KSH számjele: 67263156-9602-231-13
A Kereskedő internetes honlapjának címe: www.lamindra.hu
E-mail: kerdes@lamindra.hu
Tárhely szolgáltató: Showit, Inc.
Tárhely szolgáltató székhelye:120 N. Gilbert Rd., Suite 3 Gilbert, Arizona 85234 United States
2.§ FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
Kereskedő: TÁNCZOS ENIKŐ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ
Vásárló: Aki TÁNCZOS ENIKŐ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ www.lamindra.hu weboldalát, regisztrációt követően használja és/vagy a weboldalon keresztül terméket rendel vagy vásárol.
Futár: A vásárolót a Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság segítségével szolgáljuk ki.
Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontjában foglaltak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
3.§ ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK
A Kereskedő webáruházában található termékeket telefonon, e-mailen vagy interneten keresztül vásárolhatja meg.
A Kereskedő webáruházában történő vásárlás feltétele a vásárló érvényes regisztrációja. A regisztrációval a vásárló egyidejűleg elismeri azt is, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit ismeri, azt elfogadja és magára nézve kötelezőnek tekinti.
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény – a továbbiakban Ektv. – 5. § (2) bekezdése alapján tájékoztatjuk, hogy az internetes áruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban a vásárlónak küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.
A szerződés nyelve magyar.
A vásárló tudomásul veszi, hogy a www.lamindra.hu webáruházában történő érvényes regisztráció, valamint véglegesített megrendelés (vételi ajánlat) és annak a kereskedő részéről történt visszaigazolása által érvényes adásvételi szerződés jön létre, mindezekre figyelemmel az érvényes regisztrációt követő megrendelés véglegesítése olyan nyilatkozat, amely fizetési kötelezettséget von maga után. A véglegesítő gombfunkció aktiválását megelőzően a webáruház honlapján a szöveges részben a „FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉGGEL JÁRÓ MEGRENDELÉS” felirat jelenik meg.
4.§ REGISZTRÁCIÓ ÉS MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK)
Amennyiben a vásárló a kereskedő webáruházában nincs még regisztrálva, a vásárlást megelőzően pontos adatok megadásával ki kell töltenie a regisztrációs űrlapot.
Az alábbi adatok megadása szükséges a regisztrációhoz:
teljes név
elérhetőségei (telefonszáma és e-mail címe)
jelszó
számlázási adatok: számlázási név
számlázási cím (irányítószám, település, utca és házszám)
esetlegesen: bankkártya adatok
A vásárló regisztrációja során megadott téves adatokért, az azokból adódó károkért – a hibás adatokból eredő esetleges téves teljesítésért – semmilyen formában nem vállalunk felelősséget.
A regisztrációs adatok kitöltését követően a vásárló az Általános Szerződési Feltételek és Adatkezelési Tájékoztató átolvasását és elfogadását külön-külön jelöléssel („pipa” formájú ikon megjelenésével) igazolja.
Mindezeket követően a „Regisztráció indítása” gombfunkcióra történő kattintással a vásárló véglegesíti a regisztrációját.
Az informatikai rendszer a véglegesített regisztrációról a megadott e-mail címre linket tartalmazó levelet küld. A linkre történő kattintással aktiválható a regisztráció. Az így aktivált, azaz érvényes regisztrációt követően a webáruházba való belépés a kitöltött adatlapon megadott e-mail címmel, illetve a jelszó megadásával történik.
A webáruházban történő böngészés során lehetőség van szűkíteni a termékeket a megfelelő paraméterre kattintással.
A „Kosárba” gombfunkció melletti négyzetbe beírással meghatározható a vásárolni kívánt darabszám, majd a gombfunkcióra való kattintással a termék a kosárba kerül.
A kosár tartalma a kosár ikonra való kattintással nyomon követhető. Ugyanitt az „X” funkcióra kattintva a kosár tartalma törölhető.
A kosárba tett termékek megrendelése a „Kassza” gombfunkcióra kattintással történik.
A „Rendelés” funkciót követően a vásárló átkerül a „Kosár” oldalra, ahol a termék darabszáma törölhető és újraírható, ezáltal módosítható, majd az „OK” funkcióra kattintással az új, átírt darabszámmal frissül a kosár tartalma. Minden megvásárolni kívánt, kosárba tett tétel mellett „X” jelölésre, majd felugró „OK” funkcióra kattintással törölhető a kosárból a kosárba tett tétel, illetve egyidejűleg frissül a kosár tartalma.
Az adatbeviteli hibákra a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához ezen törlésre és kijavításra lehetőséget adó funkciók megjelenítésével kívánjuk felhívni a figyelmét. Amennyiben a regisztrációját hibás adatokkal adta meg kérjük, hogy a regisztrációját ismételje meg a helyes adatokkal.
Tájékoztatjuk, hogy amennyiben megrendelését tévedésből vagy téves tartalommal adta le, mielőbb jelezze azt a kerdes@lamindra.hu e-mail címen, ahol mihamarabb megtesszük a szükséges lépéseket a megrendelése törlése vagy kijavítása érdekében.
Az Ektv. 6. § (2) bekezdésének megfelelően tájékoztatjuk, hogy megrendelésének megérkezését elektronikus úton haladéktalanul visszaigazoljuk. Amennyiben a visszaigazolás a vásárló megrendelésének elküldésétől számított, – a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, – de legkésőbb 48 órán belül a vásárlóhoz nem érkezik meg, abban az esetben a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
5.§ TERMÉKEK, ÁRAK, KÖLTSÉGEK
A weboldalon található termékek jellemzőit a konkrét termék mellett, a termék információs oldaláról tudhatja meg részletesen. A weboldalon az egyes termékek mellett megjelenített képek esetenként illusztrációk, a termék tényleges kinézete ettől eltérhet.
A mindenkori vételár, – vagyis az áruért a fogyasztói forgalomban fizetendő bruttó ár – az információs oldalon az áru mellett található.
A kereskedő nem felelős a weboldalon található árazási vagy egyéb adatbeviteli hibákért és fenntartja a jogot a félreértésen alapuló megrendelések törlésére. A kereskedő az árváltoztatás jogát fenntartja. A webáruházban feltüntetett vételár magában foglalja az ÁFA összegét.
A vételár kifizetésének módjai:
előre utalással
futár általi szállításkor utánvétellel (készpénzben vagy bankkártyával)
Amennyiben a vásárló a termék vételárát előre utalással kívánja kiegyenlíteni, kérjük, hogy a vételárat TÁNCZOS ENIKŐ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ K&H Bank Zrt. -nél vezetett 10400494-50526887-74901000 sz. bankszámlájára fizesse meg.
A vásárló kötelessége a vételár választott fizetési mód szerinti megfizetése. A választott fizetési módtól a vásárló csak a kereskedő előzetes hozzájárulásával térhet el. Amennyiben a kiszállított termék vételárát a vásárló nem tudja megfizetni, vagy az áru a kereskedőnek fel nem róható okból nem adható át, a vásárló köteles a kereskedőnek megfizetni a megrendeléssel és szállítással kapcsolatos költségeit.
A „Raktáron nem lévő termék” esetén a feltüntetett árak és szállítási idők tájékoztató jellegűek.
Átvételkor a vásárló kötelessége a termék ellenőrzése a futár jelenlétében. Amennyiben a vásárolt termékkel kapcsolatban mennyiségi és/vagy minőségi kifogás áll fenn, azt a helyszínen írásban rögzíteni kell. A csomag átvételét követően utólagos reklamációt hiányzó vagy sérült tételre hivatkozva nem fogadunk el!
6.§ KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
A kereskedő szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.
A kereskedő a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti a vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a vásárló és a kereskedő közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, a szerződés kereskedő általi teljesítésének időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére a kereskedő tartós adathordozón másolatot biztosít.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. § (6) bekezdése szerint a kereskedő a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.
KELLÉKSZAVATOSSÁG:
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:157. § (1) bekezdése szerint, a kereskedő hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kereskedő, ha a jogosult (vásárló) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. A hibás teljesítési vélelem szerint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 6 (hat) hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket a kereskedő nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Kellékszavatossági jogok:
Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kereskedő a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint:
kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak (vásárlónak) okozott érdeksérelmet; vagy
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kereskedő költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kereskedő a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak (vásárlónak) a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult (vásárló) által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult (vásárló) érdekeit kímélve kell elvégezni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Áttérés más kellékszavatossági jogra:
A jogosult (vásárló) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kereskedőnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kereskedő adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A hiba közlése:
A jogosult (vásárló) a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult (vásárló) a felelős.
A kellékszavatossági igény elévülése:
A jogosult (vásárló) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 (egy) év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak azonban 1 (egy) évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult (vásárló) a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
Költségviselés:
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kereskedőt terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat (vásárlót) terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult (vásárló) köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kereskedő e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
TERMÉKSZAVATOSSÁG:
Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (továbbiakban: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
Közlési és igényérvényesítési határidők:
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén:
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
JÓTÁLLÁS:
Kötelező jótállás csak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet mellékletében felsorolt 10.000 (tízezer) eladási ár feletti tartós fogyasztási cikkre vonatkozik.
Aki jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás időtartama 1 (egy) év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállás kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása, vagy ha az eszközt üzembe kell helyezni és azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napja.
Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén:
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
A jótállási igény érvényesítése:
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
Ha a jótállásra kötelezett (kereskedő) kötelezettségének a jogosult (vásárló) felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított 3 (három) hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén, a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása, a jótállás érvényességét nem érinti. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a vásárló, egyébként viszont a vásárlót a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosság és a termékszavatosság által biztosított jogosultságoktól függetlenül megilletik.
7.§ PANASZKEZELÉS
A kereskedő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet rendelkezései szerint tájékoztatja a vásárlót a panaszkezeléséről. Minden beérkezett reklamációra és panaszra reagálunk és minden általunk, illetve szállítónk által elkövetett hiba vagy probléma esetén a legnagyobb rugalmassággal – vásárlóink érdekeit szem előtt tartva – járunk el.
A vásárló a panaszát a kereskedőhöz az alábbi elérhetőségeken tudja benyújtani:
A Kereskedő levelezési címe: 2100 Gödöllő, Őz utca 11/2.
E-mail: kerdes@lamindra.hu
A kereskedő a vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A fogyasztó a kereskedőnek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a kereskedővel. A szóbeli panaszt a kereskedő azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a kereskedő a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni. A reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül kivizsgáljuk. Az írásbeli panaszt a kereskedő a panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
A kereskedő a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérés esetén bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a kereskedő írásban tájékoztatja arról a vásárlót, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. A békéltető testület eljárásában a kereskedőt együttműködési kötelezettség terheli.
A vásárló a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:
Gödöllő Város Önkormányzata
Gödöllő Város Jegyzője
2100 Gödöllő, Szabadság tér 6.
Telefon: +36-28/529-190
E-mail: pmh@godollo.hu
Pest Megyei Kormányhivatal
Gödöllői Járási Hivatal
Hatósági Osztály 1.
2100 Gödöllő, Kotlán Sándor u. 3.
Telefon: (28) 512-440
E-mail: godollo.hatosag@pest.gov.hu
További információ:
http://www.jaras.info.hu/
Békéltető testület:
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárásának részletszabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § - 37/A. § tartalmazza.
A békéltető testületek felsorolása:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
Európai Bizottság online vitarendezési platform:
A vásárlónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze panasza bíróságon kívüli rendezését. Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről:
Hivatkozás: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
Bírósági eljárás:
Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
8.§ A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA
Megrendelése során a vásárló élhet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormány rendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával. Internetes vásárlások esetén a vásárló a szerződéstől a termék, több termék egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott termék átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat, ezt a jogát az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § szakasz alapján a 2. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől a termék megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál a kereskedő köteles a vásárló által kifizetett vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni. A vásárlónak visszajáró összeget a vevővel előre egyeztetett fizetési módnak megfelelően térítjük vissza. A vásárló által kifizetett összeget a kereskedő mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.
A visszaküldött termékeket TÁNCZOS ENIKŐ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ nevére és a 2100 Gödöllő, Őz utca 11/2. címre kérjük címezni. Utánvéttel vagy portóval visszaküldött csomagokat nem áll módunkban átvenni!
Felhívjuk a figyelmét, hogy a vásárló viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült közvetlen költséget.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a kereskedő jogosult az értékcsökkenés miatti levonást alkalmazni, ha a vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta a terméket.
Amennyiben a vásárlónak van rá módja a praktikusabb és gyorsabb ügyintézés érdekében ajánljuk, hogy a terméket eredeti, sértetlen állapotban és a csomagolásával együttesen küldje vissza a fenti címre.
Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát:
a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás jogát.
9.§ SZÁLLÍTÁS
A vásárló köteles az átvétel időpontjában a termék külső sérülésmentes csomagolását és a csomagolásban található terméket tételesen ellenőrizni és hiánytalan mennyiségi teljesítés esetén az átvételi elismervényt (számla, szállítólevél) aláírni. Ezt követően mennyiségre vonatkozó reklamációt a kereskedő nem fogad el. A futárnak adott átvételi elismervény aláírásával a vásárló elismeri a sérülésmentes csomag átvételét, és a csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a futár jelenlétében jegyzőkönyvben kerül rögzítésre. A számlát a csomagban helyezzük el, amelyen ellenőrizhetőek a cikkszámok, darabszámok. Az esetleges szállítás közbeni sérülésekkel kapcsolatos reklamációkat csak, a sérülésről felvett jegyzőkönyv birtokában tudjuk kezelni.
Amennyiben a vásárló bármilyen külsérelmi nyomot vél felfedezni a csomagoláson, a futár jelenlétében bontsa fel a küldeményt, és ellenőrizze le, hogy a csomagoláson belül a termék sérülésmentes és hiánytalan, csak ezt követően írja alá az átvételt. A futár sérült csomag esetén köteles megvárni és elősegíteni a tételes átvételt és átvizsgálást.
Amennyiben a vásárló hiányt vagy sérülést észlel kérjük, hogy azt 24 órán belül jelezze az alábbi elérhetőségeken:
A Kereskedő levelezési címe: 2100 Gödöllő, Őz utca 11/2.
E-mail: kerdes@lamindra.hu
A kereskedő kiszállítást megelőzően értesítést küld a vásárló részére a kézbesítés várható időpontjáról, a megrendelésben megadott elérhetőségeken. A vásárló felelőssége gondoskodni arról, hogy az adott időszakban a csomag átvételét biztosítsa, vagy a rendelés kiszállítását megelőző 24 órán belül visszajelezzen, ha a szállítás időpontja nem megfelelő számára.
Amennyiben az áru kiszállítás során a kézbesítés sikertelen, ennek tényéről a futár értesítést hagy, majd legfeljebb egy alkalommal ismét kísérletet tesz az áru kiszállítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy a vásárlónak felróható sikertelen kiszállítás költségét a vásárló tartozik viselni.
A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat a vásárlóra akkor száll át, amikor vásárló a megrendelt terméket átvette.
A szállítás költségei:
FOXPOST CSOMAGAUTOMATÁBA.
Ennek díja:
Előre utalás esetén, vagy bankkártyával SUMUP fizetési linken keresztül: 900 Ft.
Utánvételes csomag esetén 1100 Ft.
HÁZHOZ SZÁLLÍTÁS FOXPOST CSOMAGAUTOMATÁVAL
Ennek díja:
Előre utalás esetén, vagy bankkártyával SUMUP fizetési linken keresztül: 1700 Ft.
Utánvételes csomag esetén 1900 Ft.
MAGYAR POSTA:
Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.
Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db.
Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db.
Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db.
FONTS INFORMÁCIÓ!
Bármely MPL szállítási módot választod még hozzáadódik egy egyszeri MPL BESZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG: bruttó 1872 Ft.
20 000 Ft, azaz Húszezer forint összegű megrendelés esetén a szállítás költségét a kereskedő állja.
10.§ A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA
Az interneten történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.
A kereskedő semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek vagy következtek be:
az interneten küldött és/vagy fogadott, nem a kereskedőtől származó bármilyen adat vagy információ okozta problémákért;
az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;
bármilyen adatvesztésért;
bármely a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;
a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.
11.§ ADATVÉDELEM
TÁNCZOS ENIKŐ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ kinyilvánítja, hogy adatkezelési tevékenységét – a megfelelő belső szabályok, technikai és szervezési intézkedések meghozatalával – úgy végzi, hogy az minden körülmények között megfeleljen AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: Rendelet) – továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek.
Adatvédelmi Tájékoztatónk a weboldalon elérhető.
12.§ ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a felek jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törtvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a mindenkori fogyasztóvédelmi rendelkezések az irányadóak.
Jelen ÁSZF rendelkezéseit TÁNCZOS ENIKŐ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és/vagy kiegészíteni. A módosított ÁSZF az internetes honlapon való közzététel napján lép hatályba.
TÁNCZOS ENIKŐ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ internetes honlapját látogató vásárlók kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében. Amennyiben a vásárló jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is látogatja a weboldalt és megrendelést ad le, azt a kereskedő jogosult úgy értelmezni, hogy vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.
Gödöllő, 2018. december 1.
……………………………………………..
TÁNCZOS ENIKŐ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ
2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
- elállási/felmondási nyilatkozatminta -
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
TÁNCZOS ENIKŐ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ
Székhely: 2100 Gödöllő, Őz utca 11/2.
Nyilvántartási száma: 44555446
Adószáma: 67263156-1-33
Alulírott/ak………………………………………………………….kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve: …………………………………………………………………………….
A fogyasztó(k) címe: ……………………………………………………………………………..
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) ……………………………….
Kelt:
Lamindra handmade – Az én egyszemélyes márkám.
Minden terméket – táskákat, ékszereket, kiegészítőket és kis szériás ruhákat – kézzel készítek, szívvel-lélekkel. Kiemelt figyelmet fordítok az egyedi anyagokra és textúrákra, hogy te is kitűnj a tömegből!
MINDEN JOG FENNTARTVA © LAMINDRA
Értesülj lsőként értesülj új kollekcióinkról, exkluzív akciókról és limitált kiadású darabjainkról, amelyek tökéletesen kifejezik egyéniségedet.
ÁSZF
ADATKEZELÉSI NYILATKOZAT
Értesülj lsőként értesülj új kollekcióinkról, exkluzív akciókról és limitált kiadású darabjainkról, amelyek tökéletesen kifejezik egyéniségedet.
KAPCSOLAT
IMPRESSZUM